Dorpshuis Wezep

logo dorpshuis wezepwoensdag 23 december 2015 13:42

Het college heeft ons in de raadsvergadering van vorige week donderdag een voorstel voorgelegd om in het Dorpshuis in Wezep een aantal duurzame installaties in te brengen. Om tot een juiste keuze te komen van de meest passende en  rendabele investering heeft onderzoeksbureau ICS een advies gegeven. Uit dit onderzoek bleek dat het plaatsen van een warmtepomp in combinatie met vloerverwarming de beste vorm was. Daarnaast is het advies om LED-verlichting toe te passen. Om dit te kunnen uitvoeren heeft de gemeenteraad een krediet ter beschikking gesteld aan het Dorpshuis. De afspraak is dat deze lening wordt terugbetaald met de besparing die wordt behaald op de energiekosten. De fractie van de ChristenUnie vindt dit een mooie manier om het gebruik van een duurzame oplossing te stimuleren en heeft dan ook van harte ingestemd met dit voorstel!

De aarde is ons door God in uiterste perfectie gegeven en wij hebben van Hem als mensen de opdracht gekregen om de aarde zo goed mogelijk te onderhouden. Daarbij hoort dat we met verstand zoveel mogelijk moeten doen om gebruik te maken van duurzame oplossingen voor het opwekken van energie. Door dat te doen dienen we twee doelen: we zorgen voor minder vervuiling en we maken minder gebruik van uitputtende energiebronnen.

We zijn ook blij dat we mochten horen dat een aantal potentiële huurders hebben toegezegd om een huurovereenkomst te willen tekenen voor het gebruik van een ruimte in het Dorpshuis. Het is goed om te horen dat wethouder Vos en haar team hier actief in zijn. Dit geeft onze fractie vertrouwen in een gezonde toekomst van het Dorpshuis wat steeds meer een belangrijke plek krijgt in Wezep!

Namens de fractie van de ChristenUnie,

Berend Jan Spijkerboer en Hans het Lam

Reacties op 'Dorpshuis Wezep'