Tijd

IMG_1569-1_klnzaterdag 20 januari 2018 16:25

Wat is tijd eigenlijk? Het komt op vele manieren in ons dagelijks taalgebruik voor. ‘Waar is de tijd gebleven’ zeggen we vaak als we weer aan het einde van een jaar staan, of ‘de tijd is voorbijgevlogen’. ‘We willen de tijd nemen voor elkaar’, zeker als we met familie en vrienden de feestdagen ingaan, maar ‘we komen in tijdnood’ door alles wat we willen doen. Bij het overlijden van een geliefde zeggen we dat ‘zijn of haar tijd is gekomen’ of ‘zijn of haar tijd hier op aarde is om’, ‘de Here heeft op Zijn tijd Zijn kind tot zich genomen’. En als je eerste kind dan ook nog gaat trouwen denk je weer terug aan de tijd dat je zelf voor die stap hebt gekozen.

Bij mooie kunstvoorwerpen of muziek zeggen we vaak dat deze ‘tijdloos’ zijn, en als het al van lang geleden is spreken we soms ook over iets ‘uit vervlogen tijden’. ‘De tijd zal het leren’ wil nog weleens gezegd worden bij besluiten waarbij we niet helemaal zeker zijn van de goede afloop daarvan. Tijd kan voorbijvliegen als het leuk is, en kruipt langzaam voorbij als het spannend is, ook al hebben we het over een gelijke tijdspanne.

We staan aan het begin van een nieuw jaar, vaak het tijdstip waarin vooruitkijken en plannen maken voor de komende tijd. De afgelopen 4 jaar heb ik mijn tijd mogen inzetten voor de fractie van de ChristenUnie in de raad van de gemeente Oldebroek. De komende weken zullen in het teken staan van de verkiezingscampagne en de gemeenraadsverkiezingen van 21 maart a.s.  We hebben weer een prachtige lijst met kandidaten die allemaal staan te popelen om aan het werk te gaan in de gemeenteraad. Als u de tijd neemt om op 21 maart a.s. uw stem uit te brengen op de ChristenUnie, dan kunnen wij met zoveel mogelijk mensen onze tijd investeren in het raadswerk van uw en onze mooie gemeente Oldebroek.

Popke Graansma

Reacties op 'Tijd'