ChristenUnie kiest voor zorgzaam en duurzaam

dinsdag 23 mei 2017 19:33

Voor de begroting van 2018 moeten er de nodige keuzes gemaakt worden. De fractie van de ChristenUnie doet dat vanuit de positieve gedachte dat alle mensen volop in de samenleving mee moeten kunnen blijven doen.  Het gaat er niet om de overheid in stand te houden of de vrije markt alle ruimte te geven, maar de samenleving leefbaar, veilig, zorgzaam en duurzaam te (onder) houden. Vanuit de Bijbelse boodschap van bevrijding willen wij hoop bieden aan alle mensen, in het bijzonder aan hen die in hun zorg of behoefte kwetsbaar zijn.  Met daarbij een zorgvuldige inzet van de beschikbare middelen van de overheid.

Keuzes maken

Als het gaat om keuzes maken wil de ChristenUnie niet bezuinigen op het sociaal domein, mensen die zorg en ondersteuning nodig hebben moeten dat kunnen krijgen. Het dorpsgericht werken vinden wij een goede manier om de samenleving te versterken waar we dan ook graag in investeren. De schepping is ons dierbaar, er moeten dan ook voldoende middelen beschikbaar zijn om de ambities van ‘Klimaat Neutraal Oldebroek’ te kunnen halen.

Sport en woningbouw

De ChristenUnie staat positief in de plannen die er zijn voor de skeelerbaan en het tenniscomplex in Oldebroek en de korfbalvereniging in Wezep. Dat laatste, maar ook andere vrijkomende locaties in Wezep bieden weer kansen voor woningbouw. We vinden het erg belangrijk dat er voldoende woningen beschikbaar zijn voor mensen die in onze gemeente willen (blijven) wonen. Vooral de behoefte aan bouw van seniorencomplexen moet wat ons betreft worden opgepakt.

download onderstaand de Algemene Beschouwingen van de ChristenUnie Oldebroek op de perspectievennota begroting 2018

TitelBestandsgrootteMIME-type
Algemene beschouwingen op de perspectievenniota begroting 2018 def. - kopie (1)53,7 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Archief > 2017 > mei