Blij, dankbaar en verwonderd

bedankt voor uw stem 3vrijdag 23 maart 2018 09:33

De gemeenteraadsverkiezingen zijn voor de ChristenUnie Oldebroek zeer succesvol verlopen. We hebben het vertrouwen van maar liefst 3619 kiezers gekregen, een derde van alle stemmen. Een winst van ruim 500 stemmen ten opzichte van 2014, wat resulteert in een extra zevende raadszetel. Dit maakt ons blij maar ook stil en verlegen, waar hebben we dit aan te danken?

We hebben de afgelopen periode ons werk gedaan naar ons beste kunnen in de raad of in het college. We hebben een fijne campagne gevoerd met een geweldig team mensen. De aftrap op 26 januari met onze landelijk politiek leider Gert Jan Segers heeft ons enorm bemoedigd en geïnspireerd. Dat heeft ons eigenlijk ook niet meer losgelaten. We hebben veel waardevolle ontmoetingen met heel verschillende mensen gehad. Met fijne gesprekken waar we dankbaar voor zijn. Dat alleen al was het waard om campagne te voeren. We zijn dankbaar voor het vertrouwen van zoveel mensen.

Vanuit Jesaja 6 liet Gert Jan Segers ons zien waartoe we geroepen zijn. God vraagt zich in dat hoofdstuk in de Bijbel af wie Hij zal zenden, waarna de profeet Jesaja zegt: ‘Hineni, hier ben ik’. Samen zeggen we heel zachtjes ‘hier ben ik’ we proberen ieder op zijn of haar plek een bijdrage te leveren aan de samenleving van Oldebroek. Niet in eigen kracht maar afhankelijk van Hem die ons kracht geeft; Jezus Christus. Verwonderd dat we dit werk mogen en kunnen doen.

Het schept verwachtingen en verplichtingen waar we ons bewust van zijn. De afgelopen periode hebben we geprobeerd zoveel mogelijk als raad samen op te trekken. Niet als coalitie versus oppositie maar zoveel mogelijk samen. Wat ons betreft gaan we op diezelfde voet verder om te bouwen aan een waardevol Oldebroek. Blij, dankbaar en verwonderd.

ChristenUnie Oldebroek

Archief > 2018 > maart