Zorgen...........

dinsdag 28 augustus 2018 19:01

Vele minima in de Gemeente Oldebroek dreigen de voordelige zorgverzekering kwijt te raken die ze via de gemeente hebben afgesloten. De reden: zorgverzekeraars Menzis en Zilveren Kruis stoten gebieden af waar de collectiviteitsverzekering, lees: “minimapolis” niet rendabel voor hen is.

Doel van de minimapolis is dat vooral mensen in de bijstand verzekerd zijn van goede zorg. Veel gemeenten springen financieel bij, het eigen risico is vaak laag of nul en de premie kan door de gemeente worden ingehouden op de bijstandsuitkering. De voorwaarden zijn per gemeente verschillend. In een aantal gevallen is de gemeentepolis ook een uitkomst voor mensen die weliswaar iets boven bijstandsniveau zitten maar hoge zorgkosten hebben, zoals pensionado's.

De fractie van de ChristenUnie Oldebroek heeft ten aanzien van het beëindigen van voormelde collectiviteitsverzekering dan ook direct schriftelijke vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders hoe het college denkt om te gaan met de gevolgen van voormelde beëindiging.

Namens de fractie van de ChristenUnie

Arno Hardonk

TitelBestandsgrootteMIME-type
schriftelijke vragen inzake collectiviteitsverzekering214,5 kBapplication/msworddownload