ChristenUnie: bewogen partij in beweging

zaterdag 20 februari 2010 23:00

De ChristenUnie wil betrokken zijn op de samenleving. En bewogen met de mensen daarin. Maar er is ook een andere betekenis van beweging, en dan bedoelen we dat letterlijk. Sport dus. Het leek ons aardig in deze verkiezingstijd (dat hoort er een beetje bij) het leuke met het nuttige te combineren. Dus gingen we op bezoek bij de sportschool van Jan Haverkamp: fysiocentrum De Akker in Wezep. Om ons te laten voorlichten natuurlijk, maar ook om zelf actief te trainen. Leuk te ontdekken dat bijna alle kandidaten behoorlijk beweeglijk zijn, waarvan velen ook vertrouwd met deze fitnessactiviteit. En korte impressie.

We verzamelden ons bij De Akker waar Jan Haverkamp ons welkom heette. Na korte uitleg konden we een uur lang het luie zweet kwijt raken. Dat gaf verbluffende staaltjes van beweeglijkheid (we noemen nu maar even geen namen). Als je in de raad zit of kandidaat bent moet je lenig van geest zijn, maar lichamelijke conditie is welkom voor veel bezoeken, lange vergaderingen enz. Niet alleen de afwisseling met koffie was welkom, ook de komst van Loco-medewerkers Arno van Elst en Matthias Michelsen droeg bij. Naast foto’s werden er video-opnamen gemaakt: zie elders op deze site. Na wat ‘promotieshots’ hebben we Jan Haverkamp bedankt voor zijn gastvrijheid en hem iets gezonds aangeboden.

Vervolgens hebben we ons op verschillende plekken in Wezep en Oldebroek (NS-station, winkelcentrum) opgesteld om voorbijgangers namens onze fractie een koek en de speerpunten van de partij aan te bieden. Dat levert altijd verrassingen op (bijvoorbeeld als iemand zegt ‘Ik stem D’66…..). Of je raakt in gesprek met iemand die erg teleurgesteld is in wat Obama van de hooggespannen verwachtingen terechtbrengt, en hoe moeilijk het naar haar mening is om echt veranderingen te brengen. Of je merkt teleurstelling over de val van het kabinet. Maar het deed ons ook goed te merken hoeveel mensen spontaan zeiden ‘ik stem al op jullie’.

Een dag dus met veel beweging.

Archief > 2010 > februari