Verkiezingskoorts (column HaH)

verkiezingen[1]woensdag 22 februari 2017 14:22

Het zal u niet ontgaan zijn dat er binnenkort verkiezingen zijn. Politieke partijen buitelen over elkaar heen om aandacht te generen en komen met allerlei beloften. Met als toppunt de VVD die 2 miljard uit wil trekken voor de zorg waar ze de afgelopen jaren alleen maar op bezuinigd hebben. Ook in Oldebroek begint de koorts al licht te stijgen met boute uitspraken van enkele partijen en dat zal met maart 2018 in zicht nog wel vaker voorkomen.

Terug naar de landelijke verkiezingen. Het belooft een spannende strijd te worden met waarschijnlijk een groot aantal partijen dat een coalitie moet vormen, ook klein(er)e partijen kunnen dan het verschil maken. Het is belangrijk voordat u een keuze maakt te realiseren in wat voor een land u wilt wonen. Een land waar tegenstellingen worden aangewakkerd of een land waar mensen worden gestimuleerd om naar elkaar om te zien. In Oldebroek kennen we dat gelukkig nog, als fractie van de ChristenUnie vinden we het erg belangrijk om deze waarden te behouden. We geloven dat mensen met elkaar verbinden een antwoord is op de polarisatie en het populisme van deze tijd.

De ChristenUnie kiest voor de toekomst: een gezonde, groene economie, een verantwoord klimaat- en energiebeleid, goed en toegankelijk onderwijs. Wij kiezen voor een samenleving met gelijke kansen voor iedereen, ook op de arbeidsmarkt, en een eerlijk en houdbaar pensioenstelsel. Wij willen een land waar de kwaliteit van water, lucht, bomen en natuur vooruit gaat. Wij komen op voor de vrijheid van godsdienst, meningsuiting en onderwijs. Een land waarin iedereen meetelt en meedoet, ook mensen die zorg nodig hebben. Dat moet toch iedereen aanspreken?

Tip: lees het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie eens voordat u gaat stemmen.

Reacties op 'Verkiezingskoorts (column HaH)'