Mijn-idee@ levert zinvolle suggesties op

imagesdonderdag 09 april 2009 13:09

Inwoners van onze gemeente bezoeken veelvuldig onze fractievergaderingen om over hun wensen en ideeën te spreken met de fractieleden. Ook zoekt men regelmatig contact per telefoon of knoopt een gesprekje aan in het voorbijgaan. Sinds vorig jaar hebben we ook de mogelijkheid gecreëerd om de fractie te mailen met ideeën en suggesties via mijn-idee@oldebroek.christenunie.nl

Van deze laatste mogelijkheid is de afgelopen periode vaak gebruik gemaakt. De fractie ontving diverse suggesties van inwoners over uiteenlopende onderwerpen. Niet alle suggesties waren meteen even bruikbaar. Een kleine greep uit de vele reacties willen wij u niet onthouden.

Zo ontvingen wij een suggestie over afwezigheid van straatverlichting van de Zuiderzeestraatweg tussen de rotondes tussen Oldebroek en Elburg waar veel scholieren 's winters in het donker hun weg moeten vinden naar school. Zinvolle aandachtspunten voor wat betreft de tarieven voor het begraven troffen wij ook in onze mailbox aan. Ook de slechte staat van onderhoud van het kerkenpad tussen Oldebroek en Oosterwolde werd onder onze aandacht gebracht. Één van de eerste berichten die wij ontvingen op mijn-idee@ betrof de suggestie om de huisnummeraanduiding in het buitengebied te verbeteren. Zo maar een greep uit de vele reacties.

Met alle inzenders is teruggekoppeld wat de fractie met de suggestie heeft gedaan. De suggestie over de huisnummeraanduiding heeft de fractie omgezet in een initiatiefvoorstel dat volgende week dinsdag 14 april in de gemeenteraadsvergadering besproken zal worden. Op een aantal andere suggesties is de fractie nog aan het broeden teneinde na te gaan op welke wijze een en ander het beste gerealiseerd kan worden.

Heeft u een suggestie of een idee, meld dit ons via mijn-idee@oldebroek.christenunie.nl

De genoemde voorbeelden geven aan dat u van ons kunt verwachten dat wij er serieus werk van maken!

Henk van Bergeijk

Reacties op 'Mijn-idee@ levert zinvolle suggesties op'