Dossier van Werven krijgt unaniem steun van Raad

EngbertJan 2014zaterdag 08 maart 2014 20:19

Met de vaststelling van Bestemmingsplannen voor locaties Verlengde looweg en Bovendwarsweg is er een belangrijke stap gezet om het langlopende dossier van Werven af te ronden. Heel veel jaren is er gesproken om alle bedrijfslocaties van Van Werven met behulp van de provincie te verplaatsen. Toen de provincie ‘de melk op trok’ geen financiële medewerking meer wilde verlenen, moest de gemeente zelf een passende oplossing vinden en die lijkt gevonden.

De totaaloplossing komt er in het kort op neer dat de bedrijfslocatie van de Middeldijk op termijn (binnen 5 jaar) verplaatst wordt naar het Hattemse deel van het H2O bedrijventerrein. Dat de bestaande activiteiten op de locaties Verlengde looweg en Bovendwarsweg gelegaliseerd worden en dat van Werven hiervoor compensatiewerk en aankopen verricht op locatie Zeuven Heuvels.

De meest gewenst oplossing was natuurlijk geweest dat alle bedrijfsactiviteiten verplaatst zouden worden naar het bedrijventerrein maar dat was financieel absoluut niet haalbaar. Door een flinke inspanning en creatief denken van bedrijf en college is er een totaaloplossing gevonden waar alle partijen mee uit de voeten kunnen. Deze totaaloplossing had eerder al instemming ontvangen. Waardoor er voor de raadsvergadering van vorige week nog de vaststelling van beide genoemde bestemmingsplannen op de agenda stond.

In eerste instantie waren er de nodige zienswijzen vanuit de buurt op de bestemmingsplannen. Maar door intensief overleg tussen bedrijf, omwonenden en de wethouder is er voor bijna alle bezwaren een oplossing gevonden of een compromis bereikt. Hiervoor was veel waardering van alle fracties voor wethouder Zandbergen. De bestemmingsplannen werden dan ook unaniem vastgesteld.

Engbert Jan Ruitenberg

Reacties op 'Dossier van Werven krijgt unaniem steun van Raad'