Oud voorstel ChristenUnie voor huisnummering buitengebied nadert de grens van haalbaarheid

donderdag 30 september 2010 22:26

Twee jaar geleden heeft onze fractie een initiatiefvoorstel ingediend voor een duidelijke huisnummering in het buitengebied van onze gemeente Oldebroek. Destijds was er helaas geen meerderheid voor ons voorstel hoewel het CDA wel sympathiek stond tegenover ons voorstel; het CDA had toen nog bedenkingen bij de beheerkosten. De fractie van de ABO heeft kortgeleden schriftelijke vragen gesteld aan het college over exact hetzelfde onderwerp. De antwoorden van het college waren op zich voorspelbaar gelet op het lot dat het initiatiefvoorstel uit 2008 van de ChristenUnie was beschoren. In de raadsvergadering van 28 september 2010 gaf de fractie van de ABO te kennen weinig gelukkig te zijn met de beantwoording ; ze zou zich beraden op vervolgstappen. Nu ook de ABO voorstander is van een beter zichtbare huisnummering in het buitengebied, is voor de fractie van de ChristenUnie de tijd aangebroken om opnieuw het initiatief te nemen en het geparkeerde voorstel weer uit de la te halen. Samen met ABO en CDA zal de ChristenUnie bezien op welke onderdelen zijn voorstel zo kan worden aangepast dat het nu wel een raadsmeerderheid verkrijgt.

Henk van Bergeijk

Archief > 2010 > september