Integrale afweging rond ET-hal alsnog gewenst

vrijdag 26 april 2013 09:29

Het college besloot op 23 april 2013 niet tot aankoop van de ET-hal over te gaan. Die afweging van het college is op zichzelf genomen te begrijpen. Maar hoewel het tot de bevoegdheid van het college behoort een dergelijke beslissing te nemen is het verrassend dat in dit langer lopend en gevoelige dossier nu eenzijdig dit besluit wordt genomen zonder de raad vooraf te consulteren.

Aldus de fractie van de ChristenUnie. Ze voelt zich hangende de lopende discussie overvallen door dit besluit en stelt vragen. Niet de keuze en voorkeur van het college voor het realiseren van de verplaatsing van de Brandweerkazerne boven de aankoop van de hal verbaast de fractie. Wel het feit dat de integrale afweging, zeer recent in commissie en raad bepleit, kennelijk niet meer plaatsvindt in de raad, c.q. de raad niet meer is betrokken. Daarmee wordt een niet onbelangrijke variant binnen de door de raad te maken afweging weggenomen. Daarom vraagt de fractie wat voor het college de reden is geweest om de raad over deze beslissing niet vooraf te consulteren. Ook wordt gevraagd of het college alsnog mogelijkheden ziet om een integrale afweging te maken tussen enerzijds de verschillende urgente dossiers als sportvoorzieningen, noodzakelijke verhuizing brandweerkazerne c.a. en anderzijds het daarmee gemoeide budget. En zo ja, hoe het college zich die afweging door de raad voorstelt

Schriftelijke vragen nav afzien aankoop ET-hal176,9 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Integrale afweging rond ET-hal alsnog gewenst'