ChristenUnie betreurt aftreden wethouder Albert Kok

woensdag 01 februari 2012 11:06

Fractie en bestuur van de ChristenUnie in Oldebroek hebben kennis genomen van de beslissing van wethouder Albert Kok om vanwege persoonlijke redenen met onmiddellijke ingang te stoppen als wethouder. Hoewel de beslissing van de wethouder wordt gerespecteerd, betreuren zij dit vertrek in hoge mate. Albert Kok leverde een forse bijdrage aan het sinds 2010 nieuw gevormde college. Hij had daarbinnen een zware portefeuille, en werkte samen met de andere collegeleden aan een aantal pittige dossiers. Zeker in de noodzakelijke bezuinigingsronde en de daaraan verbonden kerntakendiscussie speelde hij een grote rol.

De fractie beraadt zich op de opvolging van de wethouder, in afstemming met het bestuur. Daarbij zal vanzelfsprekend opnieuw op kwaliteit worden gelet, maar ook op de urgentie om het college weer snel op sterkte te brengen. Het is in het belang van de samenleving dat het lokale bestuur zo weinig mogelijk vertraging oploopt bij het realiseren van de zowel noodzakelijke als ambitieuze plannen.

Reacties op 'ChristenUnie betreurt aftreden wethouder Albert Kok'