Wisselingen in de ChristenUnie

dinsdag 07 februari 2012 08:57

Mensen komen, mensen gaan. Het is een bewogen tijd in onze partij. In de Raadsvergadering van 26 januari namen we afscheid van Inge. Zes jaar heeft Inge zich ingezet voor de samenleving, en een forse bijdrage geleverd aan ons fractiewerk. Burgemeester Adriaan Hoogendoorn sprak daarover zijn waardering uit. Ze ontving een wandbord en bloemen. In haar reactie schetste Inge een aantal ervaringen die ze had in haar werk als raadslid. Ze bedankte haar man Ries, de fractie, de omgeving en de samenleving voor de goede contacten, en wenste ons Gods zegen. Als bestuur en fractie hebben we afgelopen week een afscheidsavond gehad. Ook daarin hebben we in woord, muziek en gebaar en wat er verder nog mogelijk was hartelijk afscheid genomen van Inge.

In dezelfde raadsvergadering werd Inge’s opvolgster Liesbeth Vos beëdigd en geïnstalleerd als raadslid. Liesbeth is al lang geen onbekende meer; ze was al commissielid. Onlangs stelde ze zichzelf voor in een tekst met als kop “vind je dat nou echt leuk?” (Zie elders op deze site). Liesbeth gaat voor onze fractie de commissie Samenleving versterken, naast Gijs van den Brink.

Dat was nog niet alles, want ook Willem Bart Junte werd beëdigd, hij als commissielid.
Willem Bart volgt Liesbeth op in de commissie Bestuur en Veiligheid, als tweede fractielid naast ondergetekende. Ook Willem Bart werd eerder op deze site al voorgesteld.

En dan is er natuurlijk het abrupte vertrek van onze wethouder Albert Kok, we schreven er al eerder over. Een ingrijpende beslissing allereerst voor hem. Na een vliegende start moest hij uitstappen.
We houden contact met hem en leven natuurlijk mee. Overigens doet het goed van verschillende kanten te horen hoe zijn politieke talent werd gewaardeerd. Inmiddels zijn we als fractie intensief bezig met de vervulling van de wethoudersvacature. We gaan weer voor kwaliteit en zorgvuldigheid. We voelen ons verantwoordelijk voor de continuïteit van het lokale bestuur. Dus willen we ook een spoedige opvolging te bereiken. We hopen dat het mag gelukken. U hoort nader!

En ik kan het niet nalaten op deze plek zowel Inge als Albert nog een keer te bedanken voor wat ze ieder op verschillende wijzen en in verschillende posities hebben willen en mogen betekenen. We wensen jullie Gods zegen toe.

Namens bestuur en fractie,

Ton van Leijen