Zienswijze evenementen Walibi

defqon foto.jfifzaterdag 23 maart 2019 14:31

Als fractie van de ChristenUnie Oldebroek hebben we gezamenlijk met de ChristenUnie fractie van Elburg vragen ingediend bij het college van B&W over nieuwe omgevingsvergunning voor Walibi Holland. In deze nieuwe omgevingsvergunning komt er meer ruimte voor grote evenementen zoals Lowlands en Defqon. We maken ons zorgen om de geluidsoverlast die deze festivals met zich meebrengen.

Uit de beantwoording van het college blijkt dat de gemeente Oldebroek samen met Nunspeet en Elburg een zienswijze heeft ingediend op de ontwerp omgevingsvergunning. Uit deze zienswijze blijkt dat er in de omgevingsvergunning die de gemeente Dronten wil verlenen aan Walibi te weinig aandacht is voor de klachten die er vanuit onze gemeente komen over met name het festival Defqon.

Ook lezen we dat er te weinig vooroverleg is geweest vanuit de Gemeente Dronten.  Als fractie van de ChristenUnie vinden we het jammer dat de Gemeente Dronten de omgevingsvergunning zo snel mogelijk wil verlenen aan Walibi zonder eerst te overleggen met de buurgemeenten. We zijn dan ook blij dat de gemeente Oldebroek hier actie op heeft genomen en een zienswijze heeft ingediend. We hopen dat de omgevingsvergunning niet verleend wordt en dat de festivals die veel geluidsoverlast veroorzaken voor onze gemeente niet nog meer ruimte krijgen.

Reacties op 'Zienswijze evenementen Walibi'