Onzorgvuldige uitlatingen CDA over wijngoed Morren

dinsdag 19 juli 2011 12:41

Het college heeft op een Constructieve manier steun gegeven aan een uniek project: het wijngoed Morren. Het CDA heeft echter een kritische column daarover geschreven (Huis van huis van 12 juli j.l.). In die column insinueert het CDA dat het (door haar gesteunde) college onduidelijk omgaat met gemeentegeld, en dat het college het risico loopt van belangenverstrengeling. Jammer dat het CDA zich daarbij baseert op onjuiste informatie, en bovendien voorbij gaat aan een brief (die het CDA al enkele weken voordat de column werd ingeleverd beschikbaar was) waarin het college de werkelijke feiten weergeeft. Zo stelt het CDA stelt dat de wijngoedboerderij is gekocht met geld van de gemeente; dit is echter apert onjuist; er is slechts geld ‘gestald’ – een normale handeling in het geldverkeer bij overheden – bij het Restauratiefonds, en dit levert zelfs nog een aantrekkelijk rentevoordeel op. Dit wist het CDA. Verder wordt bij herhaling in de column gesuggereerd dat een lid van het college (voormalig wethouder Veldhoen) initiatiefnemer en promotor is, en dus een rol heeft gespeeld in deze financiering. Met deze suggestieve tekst stelt het CDA dus de integriteit van de voormalige wethouder van de ChristenUnie, en via hem het college, ter discussie. Herhaaldelijk is namelijk aangegeven dat de wethouder, noch iemand anders van de gemeente hierin een rol speelt. Jammer dat de CDA fractie zich zo tendentieus opstelt naar haar eigen college door de van het college ontvangen informatie volledig te negeren. We hebben het CDA dit voorgelegd en verwachten na de vakantie een reactie. Misschien is het een geval van tijdelijke politieke doofheid, en is er na de vakantie weer sprake van een betere ontvangst.

Reacties op 'Onzorgvuldige uitlatingen CDA over wijngoed Morren'