Uw stem telt (Column)

Column2zaterdag 15 januari 2022 11:46

2022 is weer een jaar van gemeenteraadsverkiezingen. De meeste inwoners zullen daar nog niet mee bezig zijn maar de politieke partijen zijn volop bezig met de voorbereidingen. Wat worden de speerpunten en welke (nieuwe) mensen komen er op de lijsten.

De ChristenUnie is blij met een mooie mix van ervaren en nieuwe mensen uit de verschillende kernen van onze gemeente. Mensen die zich willen inzetten om al het mooie in onze gemeente te bewaren en daar waar nodig nog beter te maken. De lijst wordt aangevoerd door een duo met veel kennis en ervaring in de lokale politiek. Popke Graansma als lijsttrekker gaat voor zijn derde periode als raadslid en Liesbeth Vos op 2 is voor een derde periode als wethouder beschikbaar.

De speerpunten waar we de komende vier jaar op willen inzetten zijn:

• Betrouwbare overheid, een goed bestuur en integer leiderschap als basis van een bloeiende samenleving.
  • Duurzaamheid, respect voor de schepping en de mens. Voor een duurzaam energiesysteem zonder schadelijke uitstoot.
  • Wonen en ruimte, passende woonruimte voor alle leeftijdsgroepen met gebruikmaking van de verschillende woonvormen in een leefbare plattelandsgemeente.
  • Iedereen doet mee, in een gemeente waar je veilig mag opgroeien, waar je waardig ouder mag worden en de zorg ontvangt die je nodig hebt.
  • Economie- arbeidsmarkt, een klimaat waar ondernemers hun bedrijf kunnen laten bloeien met passende werkgelegenheid om in eigen inkomen te voorzien.

U gaat de komende maanden ongetwijfeld meer van ons en onze ideeën horen. We hebben de afgelopen jaren veel vertrouwen gekregen en onze verantwoordelijkheid ook genomen daar willen we graag mee doorgaan. Als gemeente hebben we een moeilijke financiële periode achter de rug maar desondanks hebben we onze taken goed uit kunnen voeren en is er zelfs ruimte voor nieuw beleid. We kijken dan ook met vertrouwen naar de toekomst en hopen op uw stem op 16 maart!

Fractie ChristenUnie Oldebroek

v.l.n.r. Henk van Bergeijk, Engbert Jan Ruitenberg, Henri Wijnne, Eljakim, Doorneweerd, Berend-Jan Spijkerboer, Popke Graansma en Arno Hardonk

Reacties op 'Uw stem telt (Column)'