ChristenUnie en Groentje!

donderdag 20 september 2007 19:33

Wat hebben deze twee met elkaar te maken? Beide verenigingen hebben zich ingezet voor een autoluwe zondag. Groentje deed dat middels een informatiebrief aan al haar leden, met het verzoek deze door te sturen. De ChristenUnie kwam met een initiatiefvoorstel in de raadsvergadering. Na behandeling van het agendapunt moest raadslid Gijs van den Brink de conclusie trekken dat zijn partij geen medestanders had. Best wel verbazingwekkend. Zeker gezien de reacties. De SGP en de PvdA noemden het initiatief, sympathiek. Het CDA was wel voor een integrale aanpak, maar liet het initiatief van de ChristenUnie voor wat het was. De SGP toonde de meeste interesse en stelde een paar eerlijke vragen. Deze werden ook van een eerlijk antwoord voorzien.

Uiteindelijk stond de ChristenUnie alleen. Een bijzonder gegeven! In ons land is de problematiek van de files en de milieuverontreiniging dagelijks onderwerp van gesprek. Er gaat geen dag voorbij of we horen een rij filemeldingen voorbijkomen. Het belang van een gezond milieu kan niet genoeg benadrukt worden. Wij zijn verantwoordelijk voor een gezond leefmilieu. Voor vandaag, maar ook voor de toekomst. Onze Schepper heeft ons daartoe opdracht gegeven. Wij denken dan ook dat het zeker de moeite waard is om de bewustwording omtrent het broeikaseffect te bevorderen.
De overige partijen durfden de verantwoordelijkheid te nemen, om dit initiatief aan zich voorbij te laten gaan. De ChristenUnie blijft zich inzetten voor een gezond milieu. Pak liever de fiets dan de auto, zoals het partijprogramma het zegt. Heel graag wil onze partij onderstrepen de woorden van onze Koningin in de troonrede: “Steeds meer mensen zetten zich in voor een betere leefomgeving!”
We blijven zoeken naar de (kleine) mogelijkheden en laten ons niet uit het veld slaan door de onmogelijkheden!

Gijs van den Brink

Reacties op 'ChristenUnie en Groentje!'