ChristenUnie Gelderland krijgt toch drie statenzetels

maandag 07 maart 2011 11:45

Dankzij lijstverbinding krijgt ChristenUnie in Gelderland bij de definitieve uitslag er een zetel bij

Tijdens het bekendmaken van de definitieve uitslag van de provinciale verkiezingen vanmorgen in het provinciehuis te Arnhem bleek de ChristenUnie alsnog drie statenzetels te krijgen. Eerder deze week bleek uit de diverse berekeningen van de ChristenUnie zelf al dat het er op leek dat de lijstverbinding niet was meegenomen in de zetelverdeling. Fractievoorzitter Pieter Plug reageerde vanmorgen verheugd op de definitieve toekenning van de derde zetel. “Deze derde zetel is niet alleen belangrijk voor de samenstelling innen Provinciale Staten, maar kan mogelijk ook onze derde zetel in de Eerste Kamer veilig stellen”

Op 23 mei a.s. kiezen de gekozen leden van Provinciale Staten de leden van de Eerste kamer. Op basis van de eerste uitslagen daags na de verkiezingen zou de ChristenUnie twee zetels gaan bezetten in de Eerste Kamer. Met de derde zetel in Gelderland kan dit ook een positieve gevolg hebben voor onze derde zetel in de Eerste Kamer, aldus de Gelderse ChristenUnie fractievoorzitter.

Maar bovenal ben ik natuurlijk heel blij dat ons huidig Achterhoeks Statenlid Dick Ebbers zijn plek binnen Provinciale Staten mag continueren. Extra reden om de ruim 43.000 kiezers te bedanken dat ze hun stem op de ChristenUnie uitbrachten. De nieuwe fractie zal zich “Uit overtuiging” de komende jaren inzetten om ook de komende jaren het Christelijk geluid te laten doorklinken in het Gelderse provinciehuis.

bron: www.gelderland.christenunie.nl

Reacties op 'ChristenUnie Gelderland krijgt toch drie statenzetels'