"We zijn er bijna, maar nog niet helemaal...!"

Pasfoto Hans mei 2010donderdag 06 juni 2013 12:41

Afgelopen week stond Wezep in het teken van de Avondvierdaagse. Met dit jaarlijkse evenement wordt vooral door de lokale basisscholen al jaren zeer actief meegedaan. Voor de kleintjes werd een route van 5 kilometer aangeboden, de grotere kinderen konden meelopen met de 10 kilometer en voor de echte "diehards" was er zelfs een route van 15 kilometer! Dit jaar hadden we er ook nog eens prachtig weer bij.
Het is wonderlijk om mee te maken hoe zo'n wandeling mensen bij elkaar brengt. Iedere school heeft zijn eigen identiteit en toch lopen we allemaal dezelfde route. We hebben immers een gezamenlijk doel te bereiken.
In diezelfde week organiseerden de gezamenlijke politieke partijen uit de gemeenteraad van Oldebroek een avond om de inwoners aan het woord te laten over de eventuele fusie met Hattem en Heerde. Onder andere op het gebied van jeugd- en ouderenzorg en mensen met een beperking moeten gemeenten de handen ineen slaan. Alleen verder is geen optie dus moeten we zoeken naar geschikte partners om deze uitdaging aan te gaan. Ik moest tijdens deze bespreking denken aan de Avondvierdaagse. Iedere gemeente op zich wil zijn eigen identiteit behouden en zijn eigen weg uitstippelen. Maar wanneer we samen op gaan is er maar één route mogelijk. De fractie van de ChristenUnie deelt de mening van het college dat fusie de meeste voordelen oplevert en heeft dat ook tijdens de raadsvergadering uitgesproken. Wij beseffen dat er offers gebracht moeten worden, maar zien uiteindelijk winst voor de toekomst.
Graag willen wij als fractie met u als burger in gesprek blijven over dit proces. U zult daar dan ook zeker opnieuw de gelegenheid voor krijgen.
"We zijn er bijna, maar nog niet helemaal...!"
Hans het Lam (hans@het-lam.nl

Reacties op '"We zijn er bijna, maar nog niet helemaal...!"'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 09-01-2015 07:08
Deze tour in Replica Horloges het is mediterraan werd gekenmerkt door vele momenten van uitzondering, met inbegrip Imitatie Horloges van de eerste vluchten van de Breitling Jet Team boven de Akropolis van iwc replica Athene Griekenland, van de Gouden Hoorn in Istanbul Turkije, de schitterende Cedar bossen van Libanon en het strand van Tel Aviv in Israel. De piloten hadden ook de unieke mogelijkheid om te evolueren van meer dan driehonderd meter onder het waterniveau van de zee boven de dode zee.