ChristenUnie Oldebroek praat bij met Stichting Welzijn Ouderen (SWO)

samen+recht+doen.pngmaandag 01 mei 2023 10:04

Donderdag 13 april sprak een afvaardiging van CU Oldebroek met het voltallige bestuur van Stichting Welzijn Ouderen Oldebroek/Wezep. Doel van deze bijéénkomst was vooral nader kennismaken, werken aan goed contact en behouden van korte lijnen.

De stichting heeft een belangrijke signaleringsfunctie. Door middel van het afleggen van huisbezoeken aan ouderen komen verschillende knelpunten aan het licht.

Er worden ook tal van activiteiten georganiseerd, een kleine greep uit het aanbod; handwerken, samen muziek maken, crea-middagen, geheugentrainingsactiviteiten, enz. Daarnaast wordt er volop ingezet op gezondheid/bewegen en worden er veel sportieve uitdagingen aangeboden. Educatie is ook een belangrijk onderdeel binnen SWO; hoe kunnen we ouderen helpen wegwijs te worden in de digitale wereld? Kunnen we meer aandacht schenken aan digitale oplichting en fraude?

Een belangrijk middel in het bereiken en informeren van de grote groep ouderen is het informatieblad ‘Het Palet’ welke verspreid wordt onder inmiddels 4600 adressen in de gemeente Oldebroek.

Er is veel informatie uitgewisseld die wij als fractie ons zeker ter harte zullen nemen. We kijken terug op een goed gesprek en hebben kennis mogen maken met en zijn dankbaar voor deze betrokken groep mensen die zich met hart en ziel inzetten voor het welzijn van de ouderen in onze gemeente. Wij wensen hen dan ook veel succes toe met deze mooie werkzaamheden.

Fractie ChristenUnie Oldebroek

Voor meer informatie over SWO of geplande activiteiten zie: https://swogemeente-oldebroek.nl/