Gerrit Jan Veldhoen lijsttrekker ChristenUnie gemeente Oldebroek

donderdag 01 december 2005 20:43

Wezep –  Wethouder Gerrit Jan Veldhoen is afgelopen week opnieuw gekozen als lijsttrekker van de ChristenUnie in de gemeente Oldebroek. De  leden van de kiesvereniging gingen ook akkoord met een aantal belangrijke actiepunten, zodat nu het verkiezingsprogramma kan worden afgerond. Ook werd de lijst van kandidaten vastgesteld.

Wezep, 28 november 2005

Gerrit Jan Veldhoen lijsttrekker ChristenUnie gemeente Oldebroek

Komen en gaan

Van de huidige zesmansfractie hebben Frans Welmers en Gerrit van ’t Hof zich niet opnieuw verkiesbaar gesteld. Van ’t Hof is bijna zes en Welmers drie perioden raadslid. Van de vijf vrouwen die de lijst telt staat Inge de Vries – de Jong op een verkiesbare plaats. Gerrit Jan Veldhoen, die beschikbaar is als wethouder, zal als de ChristenUnie na 7 maart 2006 niet in het college mocht komen niet als raadslid plaatsnemen in de gemeenteraad. Het eerste tiental kandidaten wordt na Veldhoen volgemaakt door Ton van Leijen, Henk van Bergeijk, Kees Souman, Dries van de Grift, Chris van Norel, Inge de Vries - de Jong, Engbert Jan Ruitenberg, Gijs van de Brink en Annetta Volkerink – de Boer.

Programma

Het verkiezingsprogramma heeft als thema “Voor elkaar”. Daarin wil de partij het ideaal tot uitdrukking brengen dat overheid en burgers moeten samenwerken. Dat vraagt van de overheid een uitnodigende houding, gekoppeld aan een zorgvuldige communicatie met de burgers en een goede dienstverlening.  Een geloofwaardige en  rechtvaardige overheid komt op voor zwakken en handhaaft regels die verkeerde ontwikkelingen moeten tegengaan. Betrokken burgers zijn niet slechts consument, maar nemen zelf actief deel aan de samenleving. Ze zien de overheid niet primair als klachtenbureau, maar proberen bij bepaalde knelpunten of misstanden zelf een positieve rol te spelen.

In een levendige discussie tussen leden, bestuur en fractieleden is een groot aantal actiepunten besproken. In de komende periode zal dit leiden tot toegespitste keuzes in het definitieve verkiezingsprogramma. Tijdens een fractievergadering zijn mensen welkom om over de keuzes door te praten.

Reacties op 'Gerrit Jan Veldhoen lijsttrekker ChristenUnie gemeente Oldebroek'