Winnaars ChristenUniewedstrijd ontvangen prijzen

kleurwedstrijdwoensdag 07 april 2010 20:45

Afgelopen maand werden veel kaartjes van de ballonnenwedstrijd teruggestuurd.

De meeste van deze kaartjes kwamen uit Duitsland. Een enkel bericht was afkomstig uit ons eigen land. De ballon van Demi Elbracht legde de langste afstand af. Haar ballon en het kaartje werden gevonden in Muhlen/Steinfeld. Daarmee heeft de ballon een afstand van ruim 343 kilometer afgelegd. Demi is daarmee winnaar geworden van de wedstrijd. Ze mocht voor een bedrag van ongeveer 10 euro een mooi cadeautje uitzoeken bij de Intertoys. Demi was heel blij met haar cadeautje.

Van de kaartjes die terugkwamen was er een met een uitgebreid verhaal. We willen u graag laten delen in dit alleraardigste verhaal:

“Wir fanden gestern einen blauen Luftballon mit Band nebst beiliegende Karte. Soweit wir es lesen konnten handelt es sic hum einen Ballonwettkampf und wir wollten hiermit gerne mitteilen, dass der Ballon auf einer unserer Pferdeweiden lag und sich um einen umgekippten Baum verfangen hatte. Leider können wir nicht sagen, wie lange er da so lag, da wirt seit dem 16 – 12 – 2009 durchgehend Schnee hatten und wir nur seiten ganz nach hinten auf die Weiden gegangen sind. Am Samstag haben wir alles Altholz, auch den umgestürzten Baum, aufgesammelt für das Osterfeuer , das wir jedes Jahr am Ostersamstag veranstalten! Laut google-maps hat Euer Ballon eine Strecke von 343 km. zurückgelegt, das ist doch sicher fur einen kleinen blauen leichten Luftballon eine tolle weite Leistung.”

De brief werd afgesloten met: “Viele liebe GrüBe aus dem Ammerland.”

De kleurwedstrijd heeft ook een prijswinnaar opgeleverd. De zesjarige Zoe van Beek zorgde voor de mooiste kleurplaat. Zij kreeg een kleurdoos met 36 kleurpotloden. De prijs werd haar thuis overhandigd. Zoe was er bijzonder mee in haar sas.

De ballonnen- en kleurwedstrijd zijn afgesloten. De verkiezingen liggen ook al weer een maand achter ons. De informateur heeft een intensief onderzoek gedaan. Hij heeft de gemeenteraad geadviseerd een combinatie van CU, CDA en SGP nader te onderzoeken. We hopen dat dit een kleurrijk college oplevert. Op de website van www.lijst1.nl kunt u het allemaal volgen.

Gijs van den Brink

Reacties op 'Winnaars ChristenUniewedstrijd ontvangen prijzen'