CJG bijeenkomst over pubers van harte aanbevolen

vrijdag 07 januari 2011 11:53

U kent vast wel de verhalen van opvoeders over pubers: soms zo lief, maar soms ook niets mee te beginnen. Hoe zit dat nu eigenlijk met pubers, waarom vindt er vaak een gedragsverandering plaats? En hoe ga je daar het beste mee om? Welke tips zijn handig voor puber-opvoeders?
Meer weten? Kom dan op 31 januari naar de voorlichtingsavond die het CJG organiseert over “Het puberende brein”.

In onze gemeente is sinds een klein jaar een Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG). Één centraal punt voor alle vragen over opgroeien en opvoeden. Opvoeden en opgroeien is niet altijd even makkelijk. Soms is informatie en ondersteuning welkom of zelfs gewoon nodig.

Daarom willen de medewerkers van het CJG graag met u in gesprek over opvoeden.  Maandag 31 januari 2011 is er in het dorpshuis te Wezep vanaf 19.30 uur een voorlichtingsavond van het CJG in samenwerking met Dimence over “het puberende brein”.

De fractie van de ChristenUnie spreekt  het concept van het CJG erg aan: één gezin, één plan en één team. Wij zien graag dat veel opvoeders en jongeren de weg naar het CJG weten te vinden met hun vragen. Wij juichen dan ook toe dat medewerkers van het CJG gaan naar de plaatsen waar jeugdigen en hun opvoeders zich bevinden zoals op school. Waarom? Om samen met u als opvoeder in gesprek gaan over opvoeden en ook om als opvoeders je ervaringen te delen met anderen. De fractie van de ChristenUnie beveelt daarom deze voorlichtingsavond aan en we hopen dat veel opvoeders van pubers in de leeftijd van 10 tot 18 jaar aan de uitnodiging gehoor zullen geven, zodat we met elkaar kunnen genieten van de kinderen die we mogen opvoeden.

Inge de Vries - de Jong

Reacties op 'CJG bijeenkomst over pubers van harte aanbevolen'