Samen kansen pakken

logo bedrijvenkring oldebroekvrijdag 21 oktober 2011 13:30

Dat is de titel van de economische agenda van de bedrijvenkring Oldebroek. De ondernemers van onze gemeente hebben meteen de eerste de beste kans gepakt. Tijdens de jaarlijkse bedrijvendag namen de ondernemers de overheid mee naar het onderwijs. Het gezelschap ondernemers en de leden van het college reden met de fiets van Hattem naar Zwolle over de indrukwekkende nieuwe brug. Aan de andere kant werden ze gastvrij ontvangen op de onderwijsinstelling Windesheim.

De ondernemers van Oldebroek willen meer samenwerking zoeken met hun collega’s in Hattem en Heerde. En vanuit dat partnerschap verbindingen leggen met onderwijsinstellingen, zoals Windesheim. Zodat er kansen ontstaan om binnen bedrijven vernieuwingen door te voeren  en personeelsproblemen op te lossen. Men streeft naar een bruisend platform voor kleine en grote bedrijven. En wil de sterke punten van elkaar leren kennen en promoten.

Het hoger beroepsonderwijs in Zwolle wil graag haar studenten inzetten om de bedrijven aan de andere kant van de IJssel te ondersteunen en sterker te maken. Dat schept mogelijkheden, zowel voor het bedrijfsleven als voor de studenten. Het is van blijvende waarde om de contacten te onderhouden en met elkaar te zoeken naar mogelijkheden.

De overheid kan in dat spectrum een belangrijke rol vervullen. We dienen ons goed voor te bereiden op de toekomst. In dat licht is het nodig om de ondernemers en het onderwijs te zien als partners om te komen tot mooie dingen voor onze gemeente. Dat heeft weer een positieve uitwerking op de werkgelegenheid in Oldebroek.

Laten we als overheid hand in hand met de ondernemers en het onderwijs het beste zoeken voor onze samenleving. Inderdaad: “Samen kansen pakken!”

Gijs van den Brink

Reacties op 'Samen kansen pakken'