ChristenUnie en voetbalclubs uit Oldebroek scoren voor goed doel

vrijdag 13 oktober 2006 13:16

Wezep, 6 oktober 2006

ChristenUnie en voetbalclubs uit Oldebroek scoren voor goed doel

Op woensdag 18 oktober aanstaande zal er een ongewone voetbalwedstrijd plaats vinden. Op de grasmat zal dan namelijk de ChristenUnie Oldebroek de strijd aan binden tegen een team bestaande uit bestuursleden van de plaatselijke voetbalverenigingen. Bestuursleden van Noord-VeluweBoys, OWIOS, VSCO en WHC en de fractie van de ChristenUnie trekken de voetbalschoenen aan om gezamenlijk te strijden tegen de normvervaging rond en op de voetbalvelden. Op deze avond  zal de Bond tegen het Vloeken een bord onthullen met de niet mis te verstane tekst: Een vloek mist ieder doel.

Met deze ‘krachtmeting’ willen de betrokkenen het belang van een gezonde sportbeoefening benadrukken. Maar tegelijkertijd vragen zij aandacht voor waarden en normen. Sportiviteit vraagt om een zorgvuldige omgang met elkaar, en vloeken of andere krachttermen horen daar niet bij. Er zal op alle vier de voetbalcomplexen een bord worden geplaatst.

Belangstellenden zijn van harte welkom om bestuursleden en politici aan te moedigen. De wedstrijd duurt tweemaal een halfuur en begint om 19.30 uur op de Muldersingel (het WHC-complex) te Wezep.

----------------------
Noot voor de redactie: u als pers bent in het bijzonder welkom. Voor meer informatie: raadsleden Gijs van den Brink (038-3758979, e-mail brink77@planet.nl) of Henk van Bergeijk (038-3765026, e-mail hwvanbergeijk@yahoo.nl; voor algemene informatie over de Bond tegen het vloeken: www.bondtegenvloeken.nl; over de ChristenUnie Oldebroek: www.oldebroek.christenunie.nl

Reacties op 'ChristenUnie en voetbalclubs uit Oldebroek scoren voor goed doel'