De Regenboog

rainbow-4047523_1920.jpgmaandag 23 maart 2020 16:51

In de raadsvergadering van 5 maart heeft de gemeenteraad van Oldebroek besloten om een nieuwe school te bouwen in Oldebroek. Nieuwbouw voor basisschool ‘De Regenboog’ op de naastgelegen LHNO-locatie.

Normaal gesproken zouden we daar een uitgebreid verslag van maken met verantwoording van gemaakte politieke keuzes. In deze tijd van ziekte en zorg vinden we dat echter niet zo belangrijk. De zorg voor elkaar, dat we met elkaar gezond blijven is nu het belangrijkste. We zijn blij te zien dat er allerlei initiatieven worden opgezet om elkaar te helpen en er voor elkaar te zijn. Bijvoorbeeld Tienerhonk Oldebroek, waar jongeren aanbieden om te helpen bij een boodschap of klus. Als u hulp nodig hebt kunt u ook terecht op de landelijke site https://nietalleen.nl waar hulpvragen doorgespeeld worden naar kerken en plaatselijke organisaties.

Er is extra veel vraag omdat regulier vrijwilligerswerk veelal gedaan wordt door oudere vrijwilligers die nu niet of minder inzetbaar zijn. Daarom heeft gemeente Oldebroek een vacaturebank opgezet; https://www.vrijwilligersvacaturebankoldebroek.nl een digitale ontmoetingsplaats voor iedereen die op zoek is naar vrijwilligerswerk en voor maatschappelijke organisaties die op zoek zijn naar vrijwilligers in de gemeente Oldebroek. Schroom niet meldt u aan. Samen zijn we sterk!

Veel mensen maken zich zorgen en daar is ook alle reden toe. Het is belangrijk om de voorschriften, om afstand te houden en bijeenkomsten zoveel mogelijk te mijden, goed in acht te nemen. Maar we hoeven niet te wanhopen want God is getrouw. Mozes zegt in Psalm 90: “Heere, u bent ons een toevlucht geweest van generatie op generatie”.

We zijn dit schrijven begonnen met ‘De Regenboog’. Een prachtige naam voor een school, een veel kleurig, teken van hoop! Gods trouw in een gebroken wereld. In dat vertrouwen mogen we ook als de omstandigheden moeilijk zijn, wonen, leven en werken maar vooral omzien naar elkaar.

Luister ter bemoediging naar dit prachtige lied van Sela. https://youtu.be/f4RgXZAEiQg

'Een boog in de wolken, als teken van trouw...'

Fractie ChristenUnie