Jubileum Liesbeth Vos- van de Weg

jubileum Liesbeth foto.jpgmaandag 27 mei 2024 13:41

Vandaag precies 10 jaar geleden, 27 mei 2014, is Liesbeth Vos- van de Weg beëdigd als wethouder in het college van de gemeente Oldebroek, alle reden om haar in het zonnetje te zetten. De ChristenUnie fractie heeft haar vanmorgen op het gemeentehuis verrast met een mooie bos bloemen en een taart om dit te vieren.

Na eerst deel uitgemaakt te hebben van het bestuur van de ChristenUnie is zij na de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 gestart als fractievolger en in januari 2012 beëdigd als raadslid. In 2014 is zij namens de ChristenUnie aangetreden als wethouder in een college met ABO en SGP, daar mocht zij invulling gaan geven aan het bestuursakkoord: “Samen verantwoordelijk”. Ze heeft direct een stevige start met het taakveld Sociaal Domein in haar portefeuille. Zij mocht o.a. aan de slag met de grootste stelselwijzing in jaren, de 3 decentralisatie dossiers. De nieuwe WMO, verandering van de jeugdhulp en invoering van de participatiewet die overgeheveld werden van het rijk naar de gemeenten.

Ook heeft zij volop haar inzet gegeven aan het bestuursakkoord van het daaropvolgende college (2018, wederom met ABO en SGP) met de titel “Met elkaar voor een duurzaam Oldebroek”. Sinds de installatie van het huidige college (2022) samengesteld uit CDA, SGP en ChristenUnie zet zij zich met verve in om uitvoering te gegeven aan het bestuursakkoord getiteld: “Oldebroek, voor u. Een duidelijke koers.”.

We hebben met Liesbeth een integere en zeer betrokken wethouder, die zich samen met de andere wethouders en de burgermeester, volop inzet voor een goed bestuur van onze gemeente. Ze is als wethouder betrokken bij de samenleving, zoekt die op en weet wat er leeft. Ook andersom weten de inwoners haar goed te vinden. Een wethouder die de dossiers met alle ins en outs beheerst en deze elke keer weer met volle inzet tot een goed einde wil brengen. Haar kracht daarin is om de raad op elk onderwerp maximaal mee te nemen in de voorbereidingen en in de besprekingen in commissie- en raadsvergaderingen. Dat doet ze niet alleen met onderwerpen gelinkt aan het Sociaal Domein, maar o.a. ook als wethouder economie en arbeidsmarktbeleid en bij de verschillende regionale taken die ze op zich heeft genomen.

Wij zijn Liesbeth dankbaar voor alles wat zij voor de gemeente Oldebroek en in het bijzonder voor haar inwoners en ondernemers heeft gedaan. Maar ook voor wat Liesbeth voor de ChristenUnie in het algemeen en in het bijzonder voor de fractie Oldebroek en voor ons persoonlijk betekent. Vol vertrouwen gaan we zo de toekomst verder samen in, als fractie van de ChristenUnie wensen wij haar veel wijsheid en bovenal Gods zegen toe bij de werkzaamheden die de komende tijd nog op haar wachten.

ChristenUnie Oldebroek

Reacties op 'Jubileum Liesbeth Vos- van de Weg'