ChristenUnie Oldebroek op bezoek bij Bakkerij Jonker

jonker 4.jpgwoensdag 09 maart 2022 23:02

Afgelopen dinsdag is de ChristenUnie Oldebroek op werkbezoek geweest bij Bakkerij Jonker aan de Zuiderzeestraatweg tussen Wezep en Oldebroek. Miranda Sloots, Liesbeth Vos, Wim-Henk Peggeman en Johan van de Worp werden gastvrij ontvangen door vader en zoon Jonker.

Onder het genot van een kopje koffie hebben we met elkaar gesproken over de mooie plannen die het ambitieuze familiebedrijf heeft. De winkel aan de Zuiderzeestraatweg wordt helemaal vernieuwd en er komt een lunchroom bij. In het centrum van Oldebroek komt er ook een lunchroom en bakkerij bij de ijssalon. Daar kunnen we straks dus heerlijk genieten van een lekker broodje met daarna een heerlijk ijsje!

Er is een wereld voor ons opgegaan. Zo hebben we geleerd dat brood bakken en ijs maken veel overlap heeft. Het vergt beiden een strakke planning, waarbij je dagen van te voren moet bepalen wat de voorraad moet zijn. Ook ben je in beide gevallen afhankelijk van het weer, want een ijsje eten en brood halen doen de mensen toch het liefst bij mooi weer.

Verder was er ruimte voor het uiten van zorgen. De coronacrisis ligt nog niet eens achter ons, terwijl door de oorlog in de Oekraïne de aanvoer van grondstoffen erg moeilijk verloopt. Dat schept dilemma’s want de prijs voor het brood verhogen, is eigenlijk geen optie.

Ook was er tijd voor feedback. Als ondernemer ben je gewend dat je snel en duidelijk moet zijn naar de klant. Dat wordt nog weleens gemist in de communicatie met de gemeente. Er is alle begrip voor dat sommige processen de nodige tijd kosten, maar belangrijk is dan dat je daar eerlijk en duidelijk over bent. Helder! Dat nemen we als boodschap mee.

Kortom, een open en eerlijk gesprek waarbij we een hoop wijzer zijn geworden. Ter afsluiting hebben alvast een kijkje mogen nemen in de nieuwe winkel en lunchroom. Een mooi ruime en lichte ruimte waar je heerlijk kan genieten van de lekkernijen van Bakkerij Jonker.

jonker 2

jonker 1