Bezoek ChristenUnie Oldebroek bij Kringloop De Volle Hof

de Volle hof foto 6.jpgmaandag 14 maart 2022 20:19

Afgelopen vrijdag 11 maart was CU Oldebroek welkom bij Kringloop De Volle Hof van Sjaak en Reina van Ketten. Onder het genot van een bakje koffie en een ‘dubbeldekker’ hebben we mooie verhalen gehoord van twee enthousiaste eigenaren. Je maakt wat mee in een kringloopwinkel, dat is wel duidelijk geworden.

Afgelopen vrijdag was CU Oldebroek welkom bij Kringloop De Volle Hof van Sjaak en Reina van Ketten. Onder het genot van een bakje koffie en een ‘dubbeldekker’ hebben we mooie verhalen gehoord van twee enthousiaste eigenaren. Je maakt wat mee in een kringloopwinkel, dat is wel duidelijk geworden.

Ook spraken we over deze bijzondere wijze van ondernemen. Hoe zorg je bijvoorbeeld voor de juiste voorraad en hoe bepaal je de prijs van je artikelen? Er moet natuurlijk wel een boterham aan verdiend kunnen worden. Ook zijn de klanten heel divers. De kringloopwinkel is er allang niet meer voor alleen mensen met een kleine beurs. Er zijn zelfs klanten die even komen ‘ontstressen’. Gelukkig gaat ze dat ondernemen goed af. Gewoon tevreden zijn met wat je nodig hebt, aldus Sjaak. En eerlijke prijzen hanteren leert Reina ons. Een collectorsitem mag best wat meer kosten.

We kregen we een uitgebreide rondleiding door de winkel, en zelfs een kijkje achter de schermen in de werkplaats en de opslag. Bij ons allen riep het nostalgische gevoelens en herinneringen op. Het was mooi om te zien dat al deze spullen weer een nieuwe bestemming zullen krijgen. Eigenlijk worden er 3 mensen blij door de winkel, zegt Reina. Degene die de spullen komt brengen, is blij dat hij/zij ervan af is, de klant is blij omdat die weer met wat moois naar huis gaat en wij zijn blij dat we hiervoor kunnen zorgen.

de Volle hof foto 3

Al met al een mooi voorbeeld van duurzaam ondernemen. Maar dat is niet enige. Zo heeft de winkel inmiddels ledverlichting. Er wordt bewust gelet op de tempratuur in de winkel. En denkt Sjaak serieus na over de mogelijkheid van zonnepanelen op het dak van de winkel. En hoewel ze bijna de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt, denken ze nog niet aan stoppen en willen de werkzaamheden nog een aantal jaren doorzetten. Wij wensen hun daar veel succes bij!

Het was een mooie, gezellige en leerzame middag waarbij de tijd is om gevlogen.

Archief > 2022 > maart