Boerderijmuseum

afbeelding boerderijmuseum.jpgmaandag 07 oktober 2024 19:16

Al ruim 25 jaar heeft het boerderijmuseum een belangrijke plek in de Oldebroekse samenleving. Ook toeristen weten het boerderijmuseum te vinden.

Het boerderijmuseum heeft nieuwe plannen gemaakt om een Kinder- Dier en Doeboerderij te ontwikkelen. Het verbreedt het boerderijmuseum tot een buitenactiviteitencentrum. Zo wordt het nog aantrekkelijker voor de Oldebroekse samenleving en zullen meer toeristen het centrum weten te vinden.

Het bestuur van het boerderijmuseum heeft zorgvuldig onderzoek gedaan en verschillende (financiële) scenario’s zijn onderzocht. Om het plan te kunnen realiseren is veel geld nodig. Het boerderijmuseum heeft subsidie aangevraagd bij de gemeente en de provincie. Nadat de provincie al had ingestemd, heeft ook de gemeenteraad, in de raadsvergadering van  26 september jongstleden, unaniem ingestemd met het plan en de subsidie aan het boerderijmuseum toegekend. De subsidie wordt bekostigd vanuit de reserve Recreatie en Toerisme, die voor dit soort initiatieven bedoeld is.

De ChristenUnie Oldebroek ziet uit naar de ontwikkeling van het boerderijmuseum tot een buitenactiviteitencentrum en wenst ze veel succes om de Kinder-, Dier- en Doeboerderij te realiseren.

Reacties op 'Boerderijmuseum'