ChristenUnie op bezoek bij Zorgboerderij Benjamin

benjamindinsdag 15 oktober 2024 19:51

Zorgboerderij Benjamin aan de Duivendansweg, wordt met liefde en passie voor mens en dier gedreven door de schoonzussen Janet Fijn- van Oene en Johanette van Oene- Kragt en daarnaast een vaste medewerker en stagairs. Het idee ontstond 24 jaar geleden vanuit een gezamenlijk ideaal en nog steeds beleven de eigenaresses veel plezier aan het begeleiden van hun cliënten, of liever genoemd; deelnemers. In die 24 jaar hebben de dames wel veel zien veranderen in de zorg, regels worden aangepast en aangescherpt. Voor een groot deel goede ontwikkelingen, maar in sommige gevallen ook frustrerend en beperkend.

De groepen deelnemers zijn stabiel, er is weinig wisseling in samenstelling van de groepen - gemiddeld vier 18+ personen- per dag. De deelnemers werken mee met het verzorgen van de dieren, de moestuin en wat huishoudelijke klusjes. Er wordt geknutseld, lekkers gebakken en gekookt en er is tijd voor af en toe een gezelschapsspel. De Zorgboerderij is 5 dagen doordeweeks geopend, ondanks de enorme vraag naar weekendopvang, helaas is voor Benjamin weekendopvang niet haalbaar.

Hoe wordt de toekomst gezien? Dat de kleinschalige Zorgboerderij blijft bestaan, met dezelfde oprechte tijd, aandacht en liefde. Wellicht door overname door de dochter, die al een opleiding volgt voor het werken met de doelgroep. De Zorgboerderij is geworden zoals 24 jaar geleden gehoopt! Tot slot wordt er nog even een rondje langs de dieren gemaakt.

We bedanken Johanette en Janet voor de gastvrijheid en openheid en wensen hen veel zegen op het mooie werk dat ze mogen doen.

Fractie ChristenUnie

Reacties op 'ChristenUnie op bezoek bij Zorgboerderij Benjamin'