ChristenUnie in de finale

zaterdag 15 september 2007 17:09

Het grootste gedeelte van de fractie van de ChristenUnie heeft een puike prestatie geleverd. Tijdens de Schapenmarkt van woensdag 12 september deed men mee aan het spuitvoetbal. Op het groene gras en flink wat platgeschoven molshopen bonden een dame en vier heren de strijd aan met de overige deelnemers. Om half 7 gaf de scheidsrechter het beginsignaal voor de wedstrijd tegen de Gentiaan. De als piraten uitgedoste voetballers waren moeilijk te bestrijden. Het ging er hard aan toe. De spanning was te snijden tot het laatste fluitsignaal. Dankzij een prachtige goal van Dries van de Grift op aangeven van Henk van Bergeijk was de eerste overwinning binnen. Een half uur later mochten de spelers zich opnieuw binnen de lijnen melden. Tegenstander Fizzion moest duidelijk nog op gang komen. Na 2 minuten knalde Gijs van den Brink de 1-0 binnen. Kort voor het einde zorgde Engbert-Jan Ruitenberg met een prachtige schuiver voor de 2-0. Daarmee was een finaleplaats zeker. In de halve finale waren de Vrienden van Oldebroek tegenstander. Het werd een gelijkopgaande strijd met weinig kansen. De keepster van de ChristenUnie, Inge de Vries was niet te passeren en zorgde hoogstpersoonlijk voor de finaleplaats. In de finale kreeg de ploeg te maken met DUH Spuitgasten. Zij deden hun naam eer aan. Vanaf het begin ging de kraan helemaal open en voordat de eerste minuut verstreken was, stonden de gasten op een 1-0 voorsprong. Vrij eenvoudig speelden ze de finale uit en wonnen terecht met 3-0. Maar de tweede plaats leverde binnen de ChristenUniefractie alleen tevreden en lachende gezichten op. Coach Cees Souman en bestuursvertegenwoordiger Frans Welmers waren er getuige van hoe de druipnatte fractie binnen het half uur op het gemeentehuis haar reguliere fractievergadering begon!

Foto's gemaakt door: Alice Veldkamp, de heer Boeve en Regina Ruitenberg

Reacties op 'ChristenUnie in de finale'