Aankoop Erica Terpstrahal van strategisch belang

donderdag 30 augustus 2012 09:39

Met de aankoop van de Erica Terpstrahal heeft het college een belangrijke stap gezet. Zoals het college zelf ook aangeeft heeft deze aankoop vele voordelen. Natuurlijk op de korte termijn voor de sportbeoefenaren en hun organisaties. Maar ook in de wijze waarop het college voor de langere termijn koerst naar nieuwe verhoudingen en een toekomstbestendige visie en gezonde samenwerking tussen de organisaties en de overheid. Het feit dat de keuze steunt op nauw overleg met deze organisaties is een bemoedigend signaal dat overleg en dialoog tot goede samenwerking kunnen leiden. Dat is ook van strategisch belang wanneer in de toekomst, mede via de kerntakendiscussie, nog verdere visieontwikkeling moet volgen op wat nodig en mogelijk is, en wie daarbij een rol kunnen spelen.

Aldus de fractie van de ChristenUnie. De fractie stelt dat het afzien van de koop in april door het college een goede tactische beslissing blijkt te zijn. Uiteraard moet de Raad nog besluiten over een kredietvoorstel van het college. Maar de uitgangspositie voor overheid en verenigingen is aanzienlijk versterkt. De fractie sluit zich graag aan bij de waardering die het college uitspreekt voor het samen optrekken en het geduld van de clubs. De uitdaging is nu om na deze stap tot verdere visieontwikkeling te komen over behoeften, mogelijkheden en accommodaties. Daarbij speelt wat de fractie betreft het multifunctioneel gebruik en afstemming tussen gebruikers een belangrijke rol. Dit zijn majeure thema’s in de lopende bezinning op de kerntaken van de overheid onder de noemer “Meer samenleving, minder overheid’.

Reacties op 'Aankoop Erica Terpstrahal van strategisch belang'