ChristenUnie stelt schriftelijke vragen over woningbouw Hattemerbroek

samen+recht+doen.pngvrijdag 30 juni 2023 09:06

In de commissievergadering van de commissie Ruimte en leefomgeving zijn we geïnformeerd dat  dat de Raad van State het beroep tegen het bestemmingsplan op de locatie Borst heeft toegewezen aan één van de indieners. Dat betekent dat het bestemmingsplan niet kan worden vastgesteld en de woningbouw niet door kan gaan. De fractie van de ChristenUnie vindt dat teleurstellend omdat deze woningen nodig zijn voor Hattemerbroek en er de afgelopen jaren al heel weinig gebouwd is in Hattemerbroek. Daarom hebben wij hierover de volgende vragen aan het college van B&W gesteld:

1. Wat is hier precies mis gegaan? Is dit door de gemeente verkeerd ingeschat? Hoe evalueert u deze procedure en welke lessen zijn er uit te trekken?

2. Wat betekent de uitspraak van de Raad van State precies voor het project? Kan dit nu helemaal geen doorgang vinden of is er een manier op het alsnog doorgang te laten vinden?

3. Hoe denkt het college ook in Hattemerbroek de komende jaren woningen te gaan realiseren voor de inwoners van Hattemerbroek?