ChristenUnie vraagt aandacht voor de weekmarkten

maandag 16 augustus 2010 20:45

De fractie van de ChristenUnie stelt het college vragen over de weekmarkten in Oldebroek en Wezep. Naast aandacht voor de ontwikkeling van de beide winkelcentra moet er ook aandacht zijn voor de ambulante handel. Marktkraamhouders proberen wekelijks hun goederen aan de man en de vrouw te brengen. Dat is voor de eigen inwoners van belang. Maar het is ook positief dat de ondernemers in onze gemeente zich mogen verheugen in belangstelling van publiek van buiten onze gemeente. De fractie vraagt het college naar zijn visie op de ontwikkeling van de markten, mede in relatie tot de overige ondernemingen.

In het bestuursakkoord Vernieuwen en verbinden wordt met nadruk aandacht gegeven aan de economische factor in de gemeente Oldebroek. Daarbij gaat het in het bijzonder om bedrijventerreinen en de winkelcentra. . Er is – zo stelt de fractie - echter nog een sector die van belang is, namelijk de ambulante handel. In dat verband vraagt de fractie wat de lange termijn visie van het college is op de weekmarkten, mede in relatie tot de beoogde nieuwe centra van de kernen Oldebroek en Wezep. Daarnaast wil de fractie weten welke onderwerpen in de laatste overlegmomenten met de vertegenwoordigers van de weekmarkten en/of de ondernemers aan de orde zijn geweest.

Verder worden er vragen gesteld over de plaats van de weekmarkt in Oldebroek; zou deze b.v. meer nabij de winkeliers een plaats kunnen krijgen, zodat er een win-win-situatie ontstaat?  Tot slot wordt er gevraagd of het mogelijk is om de weekmarkt van Wezep flexibel in te richten, zodat (bij een mindere bezetting) een deel van het Meidoornplein gebruikt kan worden als parkeerplaats.

Met deze vragen daagt de fractie het college uit om een stimulerend kader te bieden voor onze eigen ondernemers, onze standplaatshouders, onze eigen inwoners en de bezoekers van onze gemeente.

Schriftelijke vragen nav visie op weekmarkten142,5 kBapplication/msworddownload

Reacties op 'ChristenUnie vraagt aandacht voor de weekmarkten'