Handen uit de mouwen

vrijdag 27 augustus 2010 22:39

Afgelopen woensdag heeft ook een delegatie van de ChristenUnie letterlijk de handen uit de mouwen gestoken om de brandweer van Oldebroek nieuw materieel te geven. Na de officiële woorden werd de daad bij het woord gevoerd worden: door een goede samenwerking tussen de verschillende politieke partijen werd het vuur snel geblust.

De ChristenUnie wilde graag meewerken aan deze actie om zo ook aan alle vrijwilligers van en bij de brandweer in de gemeente Oldebroek haar dank te betuigen voor hun tomeloze inzet. Die verdient een goede uitrusting. Het is een beetje vreemd om de brandweer veel succes met deze nieuwe, modern uitgeruste wagen te wensen, maar wel willen wij hun toewensen dat deze wagen succesvol ingezet mag worden voor de veiligheid van de burgers van Oldebroek. En wellicht ook in breder perspectief. Want als deskundigen m.b.t bos- en heide branden worden zij ook elders in het land graag ingezet.

Op de website van de locourant is een filmpje te bekijken van de overdracht ; http://www.locomediagroep.nl. Daar doet dhr. G. van der Heide een oproep aan alle burgers om hun eigen veiligheid in acht te nemen, door bijvoorbeeld het gebruik van rookmelders, maar ook is het mogelijk om je aan te melden bij de brandweer van de gemeente Oldebroek.

Handen uit de mouwen geldt dus voor iedereen vanuit zijn eigen verantwoordelijkheid!

Liesbeth Vos – Van de Weg

Foto's Oldebroek.net

Reacties op 'Handen uit de mouwen'