Oldebroek mist paar tientjes…..

begrotingmaandag 23 augustus 2010 22:46

De Stentor berichtte vandaag dat de gemeente Oldebroek 45.000 euro misloopt nu de jaarrekening 2009 van de regio NoordVeluwe te laat wordt vastgesteld. De werkelijkheid is echter anders dan de journalist heeft geschreven. De jaarrekening is niet voor 15 juli vastgesteld door het Algemeen Bestuur van het RNV vanwege uiteenlopende redenen. De Staatssecretaris heeft gemeend een sanctie te moeten opleggen door een deel van de uitkering op te schorten die de gemeenten op de Noord Veluwe vanuit het rijk ontvangen. Voor Oldebroek betekent dat een bedrag van 35.000 euro per week dat pas uitbetaald wordt zodra de jaarrekening is vastgesteld. Niet op 6 oktober maar aanstaande woensdag 25 augustus komt het algemeen bestuur van het RNV bijeen om de jaarrekening alsnog vast te stellen. Uiteraard ook om helder te krijgen waarom de jaarrekening niet tijdig kon worden vastgesteld. Gelet op de lage rentetarieven komt het uiteindelijk “verlies” voor onze gemeente neer op enkele tientjes en dat is beduidend lager dan gesuggereerd in het artikel in de Stentor.

Henk van Bergeijk

Raadslid gemeente Oldebroek en lid van het Algemeen Bestuur van het RNV

Reacties op 'Oldebroek mist paar tientjes…..'