ChristenUnie: Vertrek wethouder Veldhoen verlies voor Oldebroek

Gerrit Jan 1donderdag 09 juni 2011 09:30

De fractie en bestuur van de ChristenUnie in Oldebroek feliciteren wethouder Gerrit Jan Veldhoen van harte met zijn a.s. benoeming tot wethouder van de gemeente Kampen. Tegelijkertijd is het een aderlating voor onze gemeente. Zowel het college, de raad als de organisatie zien in hem een bestuurder vertrekken met grote kennis van zaken, een enorme dossierkennis, ondernemingskracht en bestuurlijke fijngevoeligheid.

Vanuit Kampen kwam het dringend verzoek of hij de opengevallen plek van wethouder Boerman wilde innemen, die naar de provincie vertrok. Dat is aan de ene kant een eervol verzoek. Aan de andere kant begint hij niet aan een gemakkelijke job: ook Kampen heeft forse uitdagingen. Het siert Gerrit Jan – aldus de ChristenUnie – dat hij bij de verkiezingen vorig jaar opnieuw de lijst heeft willen trekken. In die periode waren er grote verschuivingen in de organisatie: een vertrekkend burgemeester, twee nieuwe wethouders, een nieuwe gemeentesecretaris, en 9 van de 19 raadsleden waren nieuw. Daarbij gaf hij toen al aan deze periode te willen uitzien naar een andere stap in zijn loopbaan. ‘Iedereen heeft een houdbaarheidsdatum’ was een kenmerkende uitspraak van hem. De raadsvergadering van 28 juni is zijn laatste vergadering in Oldebroek, op 30 juni wordt hij als alles goed gaat voorgedragen en aansluitend benoemd als wethouder in Kampen.

Het bestuur zal met voortvarendheid aan een opvolger gaan werken. Dat is niet alleen voor het college en de organisatie van belang, maar beschouwt de grootste fractie in de raad ook als een uitgesproken eigen verantwoordelijkheid.

Bestuur en fractie

Reacties op 'ChristenUnie: Vertrek wethouder Veldhoen verlies voor Oldebroek'