Alle leeftijden doen mee

samen+recht+doen.pngzaterdag 25 maart 2023 08:58

In het afgelopen jaar is er landelijk veel  te doen geweest over het binnenklimaat van scholen. We zijn blij dat de raad met betrekking tot dit thema een stap extra heeft gedaan in de verbouwing bij de Eben Haëzerschool. Ook wordt er met de nieuwbouw van basisschool De Regenboog (lees meer via de link) weer een grote verbetering gedaan en meegedaan met het programma Frisse Scholen.

Begin 2022 startte de oorlog in de Oekraïne en worden we tot op dit moment nog steeds geconfronteerd met de gevolgen van deze vreselijke oorlog. Ook binnen de gemeente Oldebroek is er zowel vanuit de inwoners als ook vanuit de gemeente veel gedaan voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen.

We vinden het belangrijk dat Barmhartigheid en naastenliefde (lees meer via de link) voorop blijven staan. We brachten een bezoek aan de opvang voor vluchtelingen en aan het kernteam hulp Oekraïne en de schakelklas in Oldebroek. Lees hier meer over in onze bijdragen die we hierover hebben geplaats.

Als ChristenUnie vinden we het belangrijk dat iedereen mee mag doen, ongedacht zijn geslacht geaardheid of afkomst. In de vorige periode is er een motie “”vreemd aan de orde van de dag” aangenomen met betrekking tot de LHBTQ+ gemeenschap in onze gemeente. Afgelopen oktober hebben we gekeken hoe de uitgezette actiepunten nu daadwerkelijk in de praktijk werken. Lees hierover in onze bijdrage LHBTQ in de praktijk.

Daarnaast is het mooi om te zien dat Erna van den Bosch en Miranda Sloots als vrouwelijke raadsleden van de ChristenUnie in samenwerking met Margreet Deen van de ABO aandacht vragen voor meer diversietijd in de raad door meer vrouwen te enthousiasmeren voor de politiek. Kijk hier naar het interview dat gegeven werd aan de Lococourant.

Een eigen plekje waar je veilig en vertrouwd kunt wonen vinden we allemaal belangrijk. In het afgelopen jaar bespraken we dit in de commissie Samenleving en Bestuur, waarbij het regionale beleidsplan beschermd wonen en maatschappelijke opvang werd verlengd met twee jaar tot en met 2025. Met de huidige plannen kunnen we stellen dat we gaan van beschermd wonen naar beschermd thuis. Lees hier meer over in onze bijdrage.