Bezoek aan de keet ”Schiksweg”

donderdag 26 juli 2007 16:52

In een artikel in Huis aan Huis (zie ook op deze site) hebt u kunnen lezen dat wij n.a.v. de College-informatie in de raadsvergadering van 26 juni een bezoek hebben gebracht aan de jongeren van de keet aan de Schiksweg.
Hierin staat ook dat wij na dit gesprek graag nog met wethouder Maat om de tafel wilden om meer duidelijkheid te krijgen .
Inmiddels heeft dit gesprek plaatsgevonden. Het gesprek heeft ons meer inzicht gegeven over het tot stand komen van het beleid omtrent de sluiting van de keten.
De jongeren waren met name heel ongerust over de vraag wat ze moesten als de keet over acht weken dicht zou gaan, zo vertelden ze ons. Ze konden nl. nooit binnen deze termijn aan alle gestelde voorwaarden voldoen. Dit gold voor de punten die te maken hebben met bouwvoorschriften. De punten die betrekking hebben op de sluitingstijd van 24.00 en het doorgeven van een lijst met namen van de vaste bezoekers vinden ze onrealistisch en daardoor niet haalbaar.
Wethouder Maat heeft ons vervolgens duidelijkheid gegeven waarom deze regels zijn vastgesteld en wat ze precies inhouden.
Ook heeft wethouder Maat ons toegezegd dat hij na zijn vakantie nog weer om de tafel wil gaan zitten met de mensen van Ruimtelijke Ordening en daarna ook met de jongeren van de keten. Hij adviseerde de jongeren ook (en dat hebben wij doorgegeven) om zelf contact op te nemen met R.O. en de brandweer. Zij zullen dan met de jongeren samen gaan kijken hoe aan de voorwaarden wat betreft de bouwbesluiten kan worden voldaan, zodat zij toch langer open kunnen blijven. Op deze manier wordt gewerkt aan de veiligheid (en gezondheid) van de jongeren en daar is het ons uiteindelijk om te doen

Inge de Vries

Werkbezoek