Verkiezingsprogramma bepaalt in belangrijke mate stemkeuze

stemhokjevrijdag 19 juni 2009 10:42

In de periode van 13 juni tot en met 18 juni 2009 hebben 65 bezoekers deelgenomen aan de Peiling over hoe de stem in het stemhokje bij verkiezingen tot stand komt. Men kon kiezen welke van de aangereikte overwegingen men het belangrijkste vond. Verreweg de meeste kiezers gaven aan de stem te geven aan die partij waarvan het verkiezingsprogramma hen het meeste aansprak. Maar ook het imago van de fractie en de manier waarop de fractie in het verleden heeft gewerkt scoorden hoog. Bijna één op de vijf stemmers kiest gewoon op de partij waar ze altijd al hebben op gestemd. Critici beweren wel eens dat onze achterban min of meer uitgewoonte op ons stemt. Maar deze peiling geeft aan dat wat de partij werkelijke doet en bereikt (ook) een grote factor van betekenis is. Voor de volledige uitslag klik hier.

Het zal duidelijk zijn dat wij in het najaar weer met een aansprekend verkiezingsprogramma en bekwame kandidaten voor de fractie zullen komen voor de gemeenteraardsverkiezing van 3 maart 2010. Dat spreekt onze kiezer aan hebben wij bevestigd gekregen uit deze peiling.

Henk van Bergeijk

Reacties op 'Verkiezingsprogramma bepaalt in belangrijke mate stemkeuze'