Klantcontactcentrum (KCC) komt eraan
De tijd gaat dringen: nu een verdere stap in de samenwerking met Hattem en Heerde te lang gaat duren is het nodig het eigen Klant Contact Centrum vorm te geven. Daarom stelde het college de raad voor dat ook daadwerkelijk te gaan doen. Voor de burgers is van belang dat er een publiekscentrum in het raadhuis komt, en dat 8 loketten worden teruggebracht tot 4. Die komen op de plek van de huidige trouwzaal. Trouwen zal dan voortaan gebeuren in de raadzaal, die daarvoor wordt aangepast. De beperkte bouwkundige aanpassingen maken het mogelijk ver beneden het eerder door de raad vastgestelde budget te blijven.
In 2015 moet er ook in Oldebroek een ‘eerste ingang’ bij de overheid komen voor alle burgers, bedrijven en instellingen die iets nodig hebben van de lokale of de hogere overheden. Voor alle producten kunnen zij daar dan terecht. Ook de Wezepse klanten kunnen – als het dorpskantoor in Wezep per januari 2015 is gesloten – daar goed terecht.
Dat vraagt wel om een andere werkwijze met meer all-round ambtenaren. Bij een ander agendapunt (zie onze bijdrage onder de kop ‘Kritiek inwoners heeft zin’) bleek hoe goed de dienstverlening aan de balies in Oldebroek scoort. Onze fractie vroeg hoe dat verklaard kan worden nu we nog geen KCC hebben. Uit het antwoord blijkt dat er al eerder per afdeling zogeheten frontoffices zijn gevormd. De medewerkers hebben daarna ervaring met de nieuwe werkwijze opgebouwd, de focus op goede dienstverlening gelegd, deskundigheid opgebouwd via een KCC-cursus e.d. Het KCC brengt daarin een volgende stap.
Er was enige tijd hoop dat er een integrale afweging met Hattem en Heerde kon worden gemaakt, maar dat gaat te lang duren. Niettemin is er wel uitwisseling tussen de drie gemeenten, ook al omdat enkele ambtenaren daar soms ook werkzaam zijn. Hattem en Heerde hebben overigens al een KCC. Ook als de samenwerking met hen wel verder wordt uitgebouwd zal deze investering vele jaren nut hebben voor de Oldebroekse gemeenschap. Een kleine werkgroep uit de raad wordt bij de verdere invulling betrokken.
Hans het Lam en Ton van Leijen
- Labels
Archief > 2013 > april
- 29-04-2013 29-04-2013 08:00 - Dat geeft de burger moed…(Column)
- 26-04-2013 26-04-2013 09:29 - Integrale afweging rond ET-hal alsnog gewenst
- 23-04-2013 23-04-2013 11:18 - Jeugdzorg is zorg voor de toekomst
- 23-04-2013 23-04-2013 11:04 - Zorgactiviteiten onder voorwaarden mogelijk op Groot Essen
- 23-04-2013 23-04-2013 09:05 - Regionaal overleg over toekomst noodzaak
- 16-04-2013 16-04-2013 08:40 - Meer bouwmogelijkheden bij mantelzorg
- 12-04-2013 12-04-2013 10:19 - Klantcontactcentrum (KCC) komt eraan
- 11-04-2013 11-04-2013 19:13 - ChristenUnie Oldebroek start de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen
- 10-04-2013 10-04-2013 23:13 - Kritiek inwoners heeft zin
- 10-04-2013 10-04-2013 23:10 - Veluwe als krachtig merk
- 09-04-2013 09-04-2013 14:55 - Succesfactoren voor gemeentelijke samenwerking
Reacties op 'Klantcontactcentrum (KCC) komt eraan'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.