Fractievoorzitter Ton van Leijen koninklijk onderscheiden

vrijdag 27 april 2012 12:24

Het heeft Hare Majesteit de Koningin behaagd Ton van Leijen te benoemen tot lid in de Orde van Oranje-Nassau. De koninklijke onderscheiding is vrijdagmorgen in de raadzaal uitgereikt door burgemeester A. Hoogendoorn.

De heer Van Leijen heeft zich gedurende 32 jaar op verschillende manieren ingezet voor de samenleving. Hij is vanaf 1980 voorzitter en lid van verschillende verenigingen, zoals bijbelstudieverenigingen en de evangelisatiecommissie. De heer van Leijen zat in het schoolbestuur van de gereformeerde school in Dronten. Hij is acht jaar lid geweest van het bestuur van het Gereformeerd Psychiatrisch Ziekenhuis. Tussen 1994 en 2005 was de heer Van Leijen lid van het debutaatschap voor de toerusting van ambtsdragers in de classis Hattem van de Gereformeerde Kerken. Sinds maart 2002 is de heer Van Leijen gemeenteraadslid van de gemeente Oldebroek voor de fractie ChristenUnie waar hij sinds 2006 voorzitter van is.

Reacties op 'Fractievoorzitter Ton van Leijen koninklijk onderscheiden'