Een ondernemersklimaat creëren, waarbij onze lokale ondernemers fungeren als steunpilaar van onze samenleving

samen+recht+doen.pngzaterdag 25 maart 2023 08:56

Regelmatig willen we met ondernemers in gesprek. Tijdens de verkiezingsperiode hebben we een aantal bedrijven bezocht, maar dat zetten we ook voort. Zo zijn we afgelopen jaar op bezoek geweest bij bakkerij Schuld. Een ondernemer die vooruitdenkt en zoekt naar innovatie op zijn vakgebied en een bakkerij die met de investeringen die zijn gedaan klaar is voor de toekomst.

Recentelijk zijn we in gezamenlijkheid met de Statenfractie van Gelderland op bezoek geweest bij de Jan Bakker en hebben we gesproken over de investeringen die door Jan Bakker zijn gedaan in elektrische vrachtwagen, maar ook het dreigende energietekort op de industrielocaties. Onze Fractievoorzitter Popke Graansma gaf hier nog een toelichting op bij de Loco. Het fragment is hier terug te luisteren.

Voor de periode 2023-2026 moet er een nieuw uitvoeringsplan komen. Het college vroeg de raad om mee te denken over dit plan. Als ChristenUnie-fractie hebben we meegegeven het belangrijk te vinden dat iedere inwoner van Oldebroek, of ze nu betaald werk hebben of niet zich van waarde voelen.  Lees hier meer over in onze bijdrage: Ieder mens is van waarde, over het uitvoeringsplan re-integratie en participatie