Officiële opening BIB (breed inzetbare bus)

zaterdag 24 november 2007 15:31

Nieuw onderkomen voor de jeugd in Hattemerbroek door de komst van de Breed inzetbare bus.

Vorig jaar kwam op de dorpsavond in Hattemerbroek de vraag naar voren (vanuit de jeugd) of er geen hangplek kon komen in hun dorp. Wethouder Maat heeft toen toegezegd daar serieus naar te gaan kijken.
Een structurele hangplek bleek moeilijk te realiseren qua bestemmingsplannen en kan ook makkelijk een overlastplek worden.
Daarom is in samenwerking met de Stichting Jeugd- en Jongerenwerk Oldebroek en SCW gezocht naar andere mogelijkheden om de jeugd toch een fijne plek te bieden. Dit is gevonden in het plan “de Breed Inzetbare Bus”
Het plan BIB is een project dat inspeelt op het probleem van het ontbreken van jeugdonderkomens in de kleine kernen.
Als jongeren op straat samen komen, zijn ze moeilijk te bereiken voor het jongerenwerk, terwijl dit in veel gevallen uit preventief oogpunt wel goed zou zijn.
De BIB moet hierin nu gaan voorzien. In de bus is een jongerenwerker of een vrijwilliger aanwezig (straks ook een straathoekwerker waar wij ons als fractie met succes sterk voor hebben gemaakt) die de groepen in kaart brengt en hun behoeften inventariseert.
Woensdagavond 21 november was het dan zover: de bus kon officieel in gebruik worden genomen. Om half zeven mocht de jeugd in Hattemerbroek samen met wethouder Maat de deuren van de bus openen. Samen met hen en andere belangstellenden konden we de bus bekijken. Het resultaat mocht er wezen. Naast een leuke tafelvoetbalhoek is er ook gelegenheid om computerspelletjes te doen en er is ook nog ruimte om gezellig met elkaar te praten. De jongeren waren erg enthousiast evenals de medewerkers van het jongerenwerk.
We hopen natuurlijk dat de bus veel ingezet gaat worden en voorziet in een leuk onderkomen voor de jeugd.
Voorlopig staat de bus iedere woensdagavond in Hattemerbroek van half zeven tot half negen.

Inge de Vries-de Jong

Reacties op 'Officiële opening BIB (breed inzetbare bus)'