Landal zoekt lokale betrokkenheid

borden Landal 't Loodonderdag 28 juni 2012 22:16

De fractie van de ChristenUnie heeft op woensdagmorgen 27 juni 2012 een werkbezoek gebracht aan het vakantiepark Landal ’t Loo. Engbert Jan Ruitenberg, Wim Boer en Henk van Bergeijk werden gastvrij ontvangen en rondgeleid over het park door General Manager Paul van Mechelen. Met elkaar is van gedachten gewisseld wat het recreatiepark en de gemeente en haar inwoners voor elkaar kunnen betekenen. Een leerzame ochtend en weer voldoende huiswerk om verder uit te werken de komende periode.

Als gemeente hebben we de uitdaging ons nog meer als een toeristisch-recreatieve gemeente te etaleren. Het was dan ook fijn om van de heer Van Mechelen te vernemen dat het kort geleden opgestarte toeristisch platform goed van de grond lijkt te komen. De diverse deelnemers uit de toeristische sector in onze gemeente hebben al de nodige ideeën om verder uit te werken. Het sterke punt daarbij is dat men de lokale verbondenheid wil zoeken. Samen kun je meer bereiken dan in je eentje. Als je elkaar daarin vindt hoeft het ook niet direct veel te kosten, gebruik maken van elkaars kwaliteiten en expertise geeft zoveel meerwaarde. Als fractie van de ChristenUnie denken we dat daar een ondersteunende rol voor de gemeente wenselijk is. Met elkaar moeten we het toerisme versterken in onze gemeente. Positief staat de heer Van Mechelen tegenover plannen om een “groot” sportevenement naar onze gemeente te halen. Onze gemeente is ook een sportieve gemeente en dat mogen we best uitdragen. Landal ’t Loo heeft al samenwerkingsvormen met onder andere het zwembad de Veldkamp maar wil die contacten met andere ondernemingen zeker uitbouwen. Men zoekt zeker ook goed contact met de inwoners van ’t Loo. Niet alleen sponsoring maar ook het samen organiseren van een kerstmarkt en een braderie geeft wel aan dat Landal betrokken wil zijn op de samenleving.

Henk van Bergeijk

foto: Veluweland

Reacties op 'Landal zoekt lokale betrokkenheid'