Dit zal je goed doen, Jan…

2_jankleinwoensdag 29 september 2010 18:46

In de weekkrant schrijft Jan Klein columns. Jan is voormalig wethouder, en heel goed ingevoerd. Hij kent de dossiers, de procedures, de politieke en ambtelijke cultuur. Soms zijn zijn bijdragen wat zuur, soms spitsvondig. Dat hoort ook bij een column: de vinger leggen bij zwakke punten, iets onder de aandacht brengen dat je anders niet zou zien, kritisch zijn of complimenten geven.

In zijn laatste column deed hij een verzuchting over de vaart van de bestuurlijke vernieuwing die de coalitiepartijen zo graag zien. Van hem mag er wat meer vaart achter worden gezet. Maar hier is Jan toch niet helemaal op de hoogte van de actualiteit. Afgelopen dinsdag kwam de ChristenUnie met een tweetal initiatiefvoorstellen die uitstekend passen bij bestuurlijke vernieuwing. Een initiatief voor burgers die rechtstreeks een onderwerp of voorstel in de raad willen brengen, en het sturen van een sms-je aan burgers als hun persoonsbewijs klaarligt om afgehaald te worden (zie onze aparte berichten daarover). Dit moet Jan’s hart goed doen! En er gebeurt nog wel wat meer. Er is ook een werkgroep van alle fracties uit de raad die intensief nadenkt over hoe die bestuurlijke vernieuwing verder vorm kan krijgen. Dat vraagt om degelijkheid, en niet om losse flodders. Vernieuwing moet doordacht zijn en duurzaam. Voor Jan en alleman, voor alle burgers. Blijf het volgen Jan!

Ton van Leijen

Reacties op 'Dit zal je goed doen, Jan…'