Structuurvisie uitgesteld

vrijdag 01 juni 2012 19:49

In de raadsvergadering van 31 mei heeft het College van B&W voorgesteld om een structuurvisie op te stellen. Vorig jaarheeft de raad  de toekomstvisie van de gemeente Oldebroek vastgesteld, en de structuurvisie is hierop een vervolg. Een structuurvisie maakt de onderbouwing van ruimtelijke plannen een stuk eenvoudiger richting bijvoorbeeld provincie en het samenwerkingsverband in de regio. Een actuele structuurvisie is weliswaar wettelijk verplicht maar er gelden geen sancties indien je als gemeente geen structuurvisie hebt.  En onze toekomstvisie kan tevens dienen als structuurvisie, hoewel er verschillen zijn. Net als de andere fracties is de ChristenUnie niet tegen het opstellen van een structuurvisie maar hikte zij aan tegen de relatief forse kosten van 100.000 euro. Reden voor alle fracties met uitzondering van de SGP in een tijd van bezuinigen op nu  af te zien van het opstellen van een structuurvisie. Met slechts drie stemmen tegen werd met ruime meerderheid een  motie aangenomen die het college opriep om het opstellen van een structuurvisie enige tijd uit te stellen. Misschien is de tijd volgend jaar rijp om het, al dan niet gewijzigde voorstel aan de raad voor te leggen.

Henk van Bergeijk

Reacties op 'Structuurvisie uitgesteld'