ChristenUnie steunt hulp Gijs van den Brink aan WHC

logo whcwoensdag 27 juni 2012 18:53

Fractiegenoot Gijs van den Brink zal een commissie voorzitten die gaat proberen een nieuw bestuur te formeren voor de voetbalclub WHC. WHC verkeert bestuurlijk in een lastige periode. Daarom is het toe te juichen als er mensen bereid zijn in te springen. De persoon van Gijs is in dit geval een logische keuze omdat hij al ruimk 10 jaar sterk bij de club is betrokken, o.a. als scheidsrechter. Tegelijkertijd is Gijs raadslid. Nu is het normaal dat raadsleden maatschappelijk betrokken zijn. Sterker nog: dat moet zelfs. Veel raadsleden bekleden dan de een of andere maatschappelijke functie naast het raadswerk. Er kan echter wel spanning optreden tussenbeide posities.

Wij hebben dat als fractie met Gijs afgestemd. Als enthousiast sportliefhebber was hij immers binnen de fractie ‘portefeuillehouder’ en woordvoerder voor het onderwerp. Ook nu is het onderwerp sport nog actueel, onder andere in het kader van voorgenomen bezuinigingen. Wij hebben daarom afgesproken dat Gijs zolang zijn tijdelijke taak voor WHC duurt hij zich zal onthouden van het woordvoerdersschap waarbij het belang van WHC in het geding is. Dit is transparant, en daarmee is ook de integriteit van het openbaar bestuur gediend. En uiteraard wordt een dergelijke taak wat ons betreft ook toegevoegd aan de publieke lijst van nevenfuncties c.a. Voor het overige zullen we proberen de tijd die Gijs in mindering op het fractiewerk brengt op te vangen. Daarmee hopen we indirect bij te dragen aan de bestuurlijke gezondmaking van WHC.

Ton van Leijen, fractievoorzitter

Reacties op 'ChristenUnie steunt hulp Gijs van den Brink aan WHC'