Op de koffie bij vergader- en feestlocatie "Aangenaam bij Mirre"

Aangenaam bij Mirre 2.jpgzondag 03 maart 2024 22:31

Aangenaam bij Mirre 1Op een regenachtige avond rijden we de  donkere laan op naar het koetshuis van Landgoed Oldhorst. We gaan op bezoek bij Mirjam en René Ruitenberg van Aangenaam bij Mirre.

Na een warm ontvangst van Mirjam en René Ruitenberg en niet te vergeten hun enthousiaste hond Sproet, gaan we met elkaar in gesprek over hun prachtige werk- en woonplek.

Aangenaam bij Mirre is een plek waar mensen kunnen vergaderen, teambijeenkomsten kunnen houden, maar ook bruiloften en feesten kunnen houden, 20 feesten per jaar is wat ze op hun terrein kunnen bieden. Trouwerijen in de tuin met een grote strechtent is waar mensen uit heel Nederland inmiddels voor naar Aangenaam bij Mirre komen. Ze zijn voor Oldebroek een officiële trouwlocatie. Met een vast team regelen Mirjam en René dit tot in detail.

De inrichting en sfeer van deze locatie is huiselijk en maakt dat groepen het er prettig verblijven vinden.

De mensen die bij hen komen worden verwend met heerlijke traktaties die door Ruitebake gebakken worden uitgebreidde lunches met regionale producten. Ook vanavond werden we getrakteerd op een heerlijk baksel bij de koffie.

Aangenaam bij Mirre 2Tijdens de start van Aangenaam bij Mirre heeft het stel veel overleg gehad met de Gemeente Oldebroek.Zij hebben lovende woorden voor de manier waarop de gemeente Oldebroek hen ondersteund heeft in onder andere de vergunningen aanvragen. Het gaat volgens Rene vooral over hoe je met elkaar in gesprek bent. Mirjam en Rene vinden het belangrijk vanuit hun Christelijke levensovertuiging een duidelijkheid te bieden aan hun gasten en zich vooral ook te houden aan de gemaakte afspraken met betrekking tot je houden aan tijden voor de bruiloften bijvoorbeeld. Dat maakt dat je ook in de buurt waar je woont en werkt met respect voor elkaar omgaat.

Mirjam en René vinden het belangrijk dat we Oldebroek met elkaar op de kaart zetten. Ze hebben regelmatig leuke ideeën zoals afgelopen zomer de zomer fair in de tuin. Dit was een groot succes dat een veel groter aantal bezoekers trok dan verwacht. Wat zou het mooi zijn volgens deze ondernemers dat we toeristisch gezien ook meer den met de mooie landgoederen die we hebben in Oldebroek. Op dit landgoed ligt ook een verborgen schat en zou een mooie dagtocht langs de historische pareltjes zeker een mooi aanbod kunnen zijn.

Wij hebben als ChristenUnie een goed beeld gekregen wat deze ondernemers doen en zien uit naar meer mooie en creatieve ideeën waar zij uitvoering aan gaan geven.